بازیگرانی که در 89 از میان ما رفتند! +عکس
نوشته شده توسط : شاهین ناجا

هر چند مرگ درباره ی بازیگران صادق نیست اما در سال 1389 که آخرین نفس های خود را می کشد بازیگران و هنرمندان ارزشمندی را از دست دادیم که برای همه ی ما خاطراتی شیرین و ماندنی بجا گذاشته بودند... خدایشان بیامرزد!


IMAGE634060763667187500.jpg
رضا کرم رضایی 14 فروردین 89
رضا کرمرضایی در سال ۱۳۱۶ در سنقرآباد کرمانشاهان متولد شد. وی نیم قرن به طور مستمر در تئاتر و تلویزیون و سینما و در زمینههای مختلف بازیگری، کارگردانی، نویسندگی و ترجمه ادبیات نمایشی فعالیت داشت و فارغالتحصیل کالج تئاتر و فیلم در آلمان غربی بود.

ma-4.jpg
محمود بنفشه خواه 18 فروردین 89
در سال 1321 در تهران به دنیا آمد. او فعالیت هنری خود را از سال 1352 و با بازی در نمایشنامه «در اعماق» به کارگردانی مهین اسکویی آغاز کرد. بنفشهخواه دارای مدرک تحصیلی فوق دیپلم حسابداری بود و گذراندن دوره دو ساله هنرکده آناهیتا و حضور در تئاتر از دیگر کارهای هنری او بود.

Mahin-shahabi.gif
مهین شهابی 19 فروردین 89
مهین نیک طبع مشهور به مهین شهابی در سال ۱۳۳۹ و درحالی که ۲۴ سال داشت، در فیلم ماجرای جنگل ساختۀ مهدی میرصمدزاده جلوی دوربین رفت. با سریال آینه به کارگردانی غلامحسین لطفی میان مرد محبوبیت فراوانی یافت و آخرین بازی وی در پنجاهمین سال بازیگریاش در سریال وضعیت سفید حمید نعمتالله به دنبال بیماری و درگذشت او نیمه تمام ماند.

malak-motiei.jpg
کیومرث ملک مطیعی 21 فروردین 89
ملکمطیعی در سال ۱۳۱۵ در بندر انزلی زاده شد. این بازیگر سینما در نزدیک به ۵۰ فیلم سینمایی نقش آفرینی کرد ولی آنچه در سالهای اخیر به شهرتش افزود حضور وی در مجموعههای تلویزیونی شب هزار و یکم، زیر آسمان شهر و مدرسه ما بود.
در کارنامه بازیگری چهار دهه اخیر آقای ملک مطعیی فیلمهای متنوعی دیده میشود و وی در این مدت هیچگاه فعالیت هنری را ترک نکرد. وی بازی در فیلم هایی نظیر شهر شراب، ماهیها در خاک می میرند، کلاغ، نفس بریده و فریاد زیر آب را در کارنامه خود دارد که مربوط به سالهای قبل از انقلاب است و آخرین فیلم هایی هم که وی در آنها نقش بازی کرده حلقههای ازدواج و گل بارون است که مربوط به سال گذشته است.

18250804829064621609.jpg
حمیده خیرآبادی 30 فروردین 89
حمیده خیرآبادی متولد 1303 در شهرستان رشت بود. وی فعالیت هنری خود را از سال 1326 با تئاتر فرهنگ آغاز کرد. این هنرمند فقید در سالهای پس از انقلاب، در کارهای برجستهای چون «پدرسالار»، «خانه سبز» «روز واقعه»، «مادر» ، «اجاره نشینها» بازی کرد و چندین بار نامزد دریافت جایزه از جشنواره فیلم فجر شده است.

Mahmood_Bahrami_01_992977.jpg
محمود بهرامی 15 تیر 89
مرحوم بهرامی، در سال 1316 در شهر تویسركان متولد شد. آغاز فعالیت هنری وی از سال 1334 با قصه نویسی در نشریات مختلف بود. همچنین بازی در سینما را از سال 1350 شروع كرد. ازدواج در وقت اضافه آخرین كار وی بود كه اخیرا در سینماها اكران شد.

L128549674310.jpg
سعید جهانیان 3 مهر 89
سعید جهانیان هنرمند کرجی و بازیگر نقش “آش دایی” برنامه عمو پورنگ پس از یک تصادف سنگین درگذشت.
به گزارش خبرنگار مهر در کرج، سعید جهانیان که در سال ۱۳۴۱ در کرج متولد شد و سالها در زمینه هنری به ویژه طنز فعالیت کرد، در سن ۴۸ سالگی درگذشت.

khandan.jpg
رضا خندان 10 مهر 89
رضا خندان متولد سال 1332 در شوشتر و فارغالتحصیل هنرهای نمایشی از دانشكدهی هنرهای دراماتیك دانشگاه تهران بود. آخرین حضور خندان در تلویزیون در نقش «سنان بن انس» در سریال «مختارنامه» بوده است. این بازیگر همچنین در فیلمهایی مثل «رأی باز»، «رؤیای جوانی»، «شور عشق» و «دو زن» ایفای نقش كرده است.

8.jpg
عباس امیری 7 اسفند 89
عباس امیری (1389-1329)بازیگر توانمند ایرانی بود که در سانحه رانندگی صبح روز هفتم اسفند ماه 1389 در گذشت. یكی از نقشهایی كه بیشتر از سایر نقشهایی كه مرحوم «امیری» ایفا كرد و بیشتر در اذهان و خاطرهها ماند، نقش كاهن معبد آمون در مجموعه تاریخی «یوسف پیامبر(ع)» بود. زنده یاد امیری به قدری در این نقش منفی قوی ظاهر شد كه كمتر مخاطبی بود كه با نقش كاهن معبد آمون ارتباط برقرار نكرده باشد آخرین نقشی كه از این بازیگر روی آنتن تلویزیون رفت، نقش «عامر بن مسعود» در مجموعه تلویزیونی «مختارنامه» به كارگردانی «داوود میرباقری» بود.

-ودادیان.jpg
مهری ودادیان 9 اسفند 89
مهری ودادیان متولد ۱۳۱۵ است و از ۲۰ سالگی (۱۳۳۵) با حضور در تلویزیون با اجرای نمایشهای زنده، وارد عرصه بازیگری شده و در فیلم ها و مجموعههای مختلف نقش آفرینی کرد. ودادیان افزون بر مجموعههای تلویزیونی، در فیلمهای سینمایی همچون گل های داودی، رابطــه، سیمرغ، صعـود، دلشدگان، افسانه آه، کمیته مجازات، عاشق، و راننده تاکسی، نقش آفرینی کرد. آخرین مجموعه تلویزیونی که خانم ودادیان در آن بازی کرده نیز سریال “بیگناهان” به کارگردانی احمد امینی بوده است.

 




:: برچسب‌ها: بازیگرانی که در 89 از میان ما رفتند! +عکس ,
:: بازدید از این مطلب : 1537
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 2 فروردين 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید

/weblog/file/img/m.jpg
nastaran در تاریخ : 1391/5/24/2 - - گفته است :
با تشکر از مطالب و عکس های خوبتون


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: